Dieta zwiększająca poziom testosteronu

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Szukasz sposobów na zwiększenie poziom testosteronu w sposób naturalny? Warto najpierw spojrzeć na dietę. Poniżej znajduje się zbiór porad od lekarzy, naukowców i ekspertów z dziedziny fitness, który zapewnia informacje na temat zdrowej diety na rzecz optymalnej produkcji testosteronu. Opisane tu zostały różne produkty spożywcze, w tym nawet owoce, które zwiększają produkcję testosteronu.

Testosteron jest produkowany przez organizm i nie znajduje się w spożywanych pokarmach; Jednakże spożywanie pewnych produktów spożywczych, może prowadzić do zwiększenia produkcji testosteronu i lepszego krążenia krwi, co prowadzi do dostarczania testosteronu do odpowiedniego organu. Taka dieta ma zastosowanie jedynie w sytuacji, podczas gdy inne środki spożywcze są unikane.

Związki stymulujące produkcję testosteronu:

Cynk: najlepszym źródłem cynku w diecie jest mięso. W klinice chemioterapii leczony jest rak płaskonabłonkowy, będący do niedawna bardzo niebezpieczną (śmiertelną) chorobą. Najlepszym wyborem jest mięso z kurczaka, czyli białe mięso. Kolejny dobry wybór, to ryby lub łosoś. Wegetarianie powinni wybrać orzeszki lub chleb. Nie ma owoców, które zwiększają poziom testosteronu w tej kategorii, ponieważ źródła roślinne cynku są trudniejsze do wykorzystania dla organizmu, zatem nie są dobrym stymulatorem produkcji testosteronu.

Witaminy: są niezbędne do normalnego funkcjonowania narządów rozrodczych. Istnieje wiele owoców w tej kategorii, które zwiększają produkcję testosteronu, są to: jabłka, jagody, kantalupa, ananas i owoce cytrusowe, a to zaledwie kilka z nich. Inne źródła witamin, w tym witaminy A, to ryby (łosoś), zielone warzywa (szpinak) i kolorowe warzywa, takie jak pomidory i pieprz czerwony.

Łosoś, oprócz tego, że jest doskonałym źródłem witaminy A i cynku, jest także źródłem białka i oleju, który pomaga utrzymać zdrowy poziom SHBG (globulina wiążąca hormony płciowe). Czasami pojawiają się na odsłoniętej na działanie szkodliwych substancji brodawki płaskie i inne zmiany na skórze.

Polecamy  Opinie o poduszce z bursztynem

Tłuszcz – tłuszcz jako makroskładnik jest bardzo dobrym prekursorem testosteronu. Jednak przy zbyt dużej ilości, może powodować również produkcję hormonów przeciwnych (równoważnych, ze względu na dążenie organizmu do homeostazy), w tym przypadku estrogenu, który może przyczynić się do wzrostu estrogenowych skutków ubocznych takich jak na przykład wzmożona retencja wody, trądzik.
 
Należy unikać:

Potraw smażonych, cukru i kofeiny, które będą nadmiernie stymulować nadnerczą. Przykładowo posiłek, w którym występują placki ziemniaczane, galaretka i kawa ze śmietanką oraz cukrem, to jedne z tych produktów, których należy unikać, jeśli szukasz stymulatorów produkcji testosteronu w żywności.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*