Śniadanie wielkanocne z umiarem

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Śniadanie wielkanocne z umiarem Tag: dietetyczna Wielkanoc    leki na lepsze trawienie    potrawy wielkanocne kalorie    Wielkanoc potrawy

Wielkanoc to święta, które jednoznacznie kojarzą się nam z nadejściem wiosny, bogatą tradycją i suto zastawionym stołem ozdobionym kolorowymi pisankami, barankami z cukru oraz wiosennymi kwiatami. To doskonała okazja do spotkania w licznym rodzinnym gronie, a dla niektórych nawet są możliwością porzucenia na parę dni odchudzającej diety. Jednak bez względu na to, czy pragniemy utrzymać zgrabną sylwetkę bądź skosztować wszystkich wielkanocnych potraw bez późniejszych wyrzutów sumienia, nie powinniśmy zapominać o umiarze, ponieważ skutki przejedzenia się są bardzo dotkliwe dla każdego.

Źródło zdjęcia: womanaroundtown.com

Kaloryczność tradycyjnych potraw wielkanocnych

Na stół wielkanocny podczas świątecznego śniadania łączonego najczęściej z obiadem przeważnie stawiamy na tradycyjne dania. Na początek serwujemy barszcz biały z kiełbasą i jajkiem ugotowanym na twardo, który w 100 gramach zawiera 87,83 kcal. Czasami w zamian podawany jest żurek również z jajkiem oraz białą kiełbasą, który jest nieco bardziej kaloryczny niż poprzednia zupa, ponieważ w 100 g zawiera aż 108 kcal. Wszystko zależy od tego, co dodajemy do obu potraw, ponieważ tradycyjną gęstą śmietanę 18% zastąpić z mniejszą zawartością tłuszczu, np. 12%. Innymi specjałami, które z pewnością postawisz na świątecznym stole są m.in. schab pieczony zawierający w 100 g mniej więcej 291 kcal oraz typowa parzona biała kiełbasa solo, której jedna porcja wynosząca ok. 120 g to zawartość aż 303,60 kcal! Pierwszy z przysmaków warto ograniczyć do spożycia jednego grubego plastra, czyli 55 g, aby zmniejszyć ilość kalorii do 160,05 kcal. Natomiast biała kiełbasa jest o wiele zdrowszym produktem niż kiełbasa wędzona. Warto postawić na taką, która została wykonana wyłącznie z naturalnych składników, a najlepszym dodatkiem do niej będzie zdrowotny chrzan, będący źródłem witaminy B, C i PP, a także fosforu, wapnia, cynku czy żelaza. Choć w 100 g zawiera się 106 kcal, to łyżeczka ważąca 10 g nie jest bardzo kaloryczna.

Polecamy  Życie dostosowane do astmy oskrzelowej

Jajka w głównej roli

Naturalnie na wielkanocnym stole nie można zabraknąć święconych jajek na twardo. Są one jedną z najbardziej kalorycznych potraw znajdujących się na świątecznym śniadaniu, gdyż ich wartość energetyczna to 155 kcal w 100 g! Ponadto na ogół jajka na twardo tradycyjnie podawane są z majonezem, co gwarantuje nam prawdziwą bombę kaloryczną (aż 306 kcal w 100g!). Ich kaloryczność można zmienić identycznie jak w przypadku zup wielkanocnych, tzn. wybrać sos majonezowy w wersji light. Bynajmniej jednak nie trzeba całkowicie rezygnować z jajek, gdyż są one źródłem niezwykle wartościowych witamin z grupy B, A, E, D oraz minerałów takich jak jod, fosfor i żelazo. Co więcej, są świetnym składnikiem tradycyjnych sałatek jarzynowych z majonezem, do których warto dodać również pół na pół z sosem majonezowym jogurt naturalny, dzięki czemu zmniejszymy ich kaloryczność z 192 kcal na 117 kcal.

Wielkanocne ciasta

Na koniec jeszcze kilka o słów na temat wielkanocnych wypieków, wśród których dominują rozmaite babki piaskowe, serniki wiedeński bądź z rodzynkami oraz mazurki. Spośród babek najbardziej kaloryczna jest babka biszkoptowa, która w 100 g zawiera aż 340 kcal, natomiast dwie pozostałe, czyli babka piaskowa i babka drożdżowa są mniej kaloryczne o 32 kcal. Również sernik wiedeński (333 kcal w porcji 100 g) jest bardziej kaloryczny niż sernik z rodzynkami, który zawiera 281 kcal na 100 g. Jednak to właśnie mazurek wielkanocny jest prawdziwą bombą wśród ciast, które stawiamy na świątecznym stole, gdyż w 100 g mieści się aż 425 kcal! Dlatego gdy pragniemy zachować stosowny umiar i nie przejeść się kuszącymi swym pysznym wyglądem potrawami, to zamiast pieczenia wszystkich możliwych przysmaków wielkanocnych, można wybrać mniej kaloryczne z nich. A jeśli w Święta Wielkanocne dopisze ładna pogoda, to koniecznie trzeba wybrać się na spacer, który pozwoli spalić zbędne kalorie.

Polecamy  Naukowcy potwierdzili: mammografia 3D z tomosyntezą lepiej wykrywa raka

Warto również zaopatrzyć się w niezbędne suplementy diety, które wspomogą przeciążony świątecznymi potrawami układ trawienny:

Enzyvit, 60 tabletek – preparat szczególnie rekomendowany osobom, które spożywają ciężkostrawne posiłki, przez co odczuwają dyskomfort i mają odczucie ciężkości i pełności w nadbrzuszu. Zawiera ekstrakt z goryczki znanej z właściwości zwiększających wytwarzanie i wydzielanie żółci, dzięki czemu pobudza wydzielanie soków trawiennych. Idealny również dla osób starszych.

Hepatil Trawienie, 20 tabletek – to suplement diety, w skład którego wchodzą trzy naturalne  i wysokoskoncentrowane substancje aktywnie wspomagające trawienie, czyli ekstrakt z ziela karczocha, z liścia mięty pieprzowej  oraz z korzenia mniszka lekarskiego. Przyczynia się do prawidłowego funkcjonowania jelit oraz mają korzystny wpływ na wątrobę, którą chronią.

Proliver Wątroba, 30 tabletek – posiada pozytywny wpływ na usprawnienie pracy wątroby, wspomagając jej naturalną regenerację. Dodatkowo przyśpiesza procesy trawienne i ułatwia przyswajanie pokarmów.  Zalecany szczególnie dla osób, którym zależy na dbaniu o zdrową wątrobę bez rezygnacji z ulubionych posiłków i napojów.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*